Geen categorie

De gulden middenweg.

Ein-de-lijk. Het is vakantie. Geen rush in de ochtend, geen 100 keer vragen ‘mimitje, eet je boterham op.’ Geen stress.

Ik zet deze vakantie in met een half dagje werken. De kindjes zijn naar hun nichtje en hebben daar -hoogstwaarschijnlijk- de tijd van hun leven. Mijn gedachte werd bevestigd toen ik deze foto kreeg doorgestuurd.


Met zen drietjes samengeplakt in de zetel. Weinig educatief verantwoord maar dat hoeft voor mij niet altijd. De gulden middenweg past het best bij mijn omschrijving qua opvoeding. (En gek genoeg ook bij die van mijn zus:))

Mijn kinderen hebben ongelimiteerde toegang tot de iPad, televisie, onze tuin en hun speelgoed. Mijn ervaring leert me dat verbieden voor mijzelf omgekeerd werkt. Als kind toch.

Zitten mijn kinderen dan een ganse vakantie aan de televisie gekluisterd? Absoluut niet. Kleuren, spelen, ruzie maken, fietsen, pauzeren, alles kan, alles mag. Niets moet. 

Een gedachte over “De gulden middenweg.

Geef een reactie

