Geen categorie

Antwerpen.

Gisteren gingen wij een dagje naar mijn lieve vriendin Eva in Antwerpen. De rit verliep vlekkeloos, ik had zelf het gevoel geen 2 kinderen mee te hebben. Eens we van de autosnelweg afreden had ik het gevoel dat ik in een ander land was. Alle mogelijke nationaliteiten bij elkaar. Gezellige drukte, kleine buurtwinkels, de tram. Alles wat wij niet hebben.

Het weer was niet zo ideaal, dus besloten we naar Wijnegem shoppingcenter te gaan.

Gek. Gek waren we. Ik zit in mijn koopstop én we hadden elke 2 kinderen mee van dezelfde leeftijden. Een mierennest was het. Overal gezinnen, jengelende, huilende kinderen. Maar de onze waren al bij al voorbeeldkinderen. Veel te veel kledij, overhoop, vrouwen die het op hun heupen kregen van hun man, en omgekeerd. Niets voor mij dus die eerste soldendagen.

We gingen naar de LEGO winkel, want dat hebben wij hier niet in de buurt. Een half uur hebben de kindjes er gespeeld. Popjes gemaakt (maar netjes teruggelegd), met de duplo gespeeld. En ik vond het -alweer- prachtig. Kastelen, huizen, star wars, er was vanalles.


Na een uurtje of 2 hadden we het gehad in het shoppingcenter en trokken we naar Schoten. We aten een heerlijke spaghetti op Eva’s wijze en de kinderen speelden in de tuin. In het naar huis rijden wist ik het. Dit wordt een zalige vakantie.

Geef een reactie

