Geen categorie

Lifters.

Ik heb het altijd al eens willen doen, lifters meenemen en hen even verder weer afzetten. Toen ik naar de winkel ging deze voormiddag en 2 jonge gasten van een jaar of 18 zag staan met hun bordje ‘anywhere’ leek dit dé kans het eindelijk eens te doen.

We stopten, de 2 jongens super enthousiast dat ze eindelijk een lift vonden.

2 jonge pubers van 17 en 18 die vanuit Noord Duitsland in Brugge waren aanbeland. Na 1 nachtje in een veel te duur Brugs hotel wilden ze naar Frankrijk liften. We pikten ze op aan dansschool ‘Rose De Leyn’ en ik beloofde hen aan het eerste tankstation af te zetten die we tegenkwamen op de autosnelweg richting Kortrijk. Wist ik veel dat dit ergens aan Roeselare ging zijn, maar kom. Ik deed een goeie daad.

We dropten ze af en ze waren heel erg dankbaar. Ze vertelden dat het liften moeilijk gaat, niet iedereen wil zomaar iemand meenemen. En het is ook riskant, langs beide kanten. Maar vooral leuk lijkt me. Gratis rondreizen, steden bezoeken, genieten dus.

We gaven enkele tips voor goedkope hotels in Frankrijk en ze schreven alles netjes op. 

Waarom ik vandaag besliste lifters mee te nemen? Geen idee. Of misschien toch. Ik zag mijn broer staan, die niet liever doet dan al liftend de wereld te bezoeken. En ik zag zonen en moeders. Als mama zou ik het ook heel erg fijn vinden als iemand mijn kinderen eventjes onder hun vleugels neemt en veilig dichter bij bestemming bracht.

Ik hoop dat ze een veilige vakantie hebben én goed en wel aankomen op hun eindbestemming van vandaag. 

Hebben jullie al gelift? 

2 gedachten over “Lifters.

Geef een reactie

