Geen categorie

Aloë vera.

Mijn dochter heeft helaas eczeem.  Deels door voedingsmiddelen en deels door.. tja.. erfelijk? Vaccinaties? Who knows.

Ik geloof sterk in de kracht van de natuur en het lichaam genezen van binnenaf. De oorzaak aanpakken en niet het gevolg. Toen wij de diagnose kregen dat ze intolerant is voor vanalles en nog wat hebben we het meteen bruusk geschrapt uit haar voedingspatroon. Binnen de 3 dagen verdween de eczeem als sneeuw voor de zon. 

Het is moeilijk en ze zondigd soms eens. Een koekje waar koemelk of soja in zit kan al eens zonder reactie, maar verse voedingsmiddelen helaas niet. Geen room, kaas, yoghurt, ijs, sinaasappel, ananas, noten,… Ze krijgt wel steeds vitamines en pro biotica voor haar darmflora.

Ik lees en informeer me veel over natuurlijke geneeskunde en ik geloof er ook sterk in. Gebruik ik enkel homeopatische middelen? Neen, absoluut niet, wij geven ook perdolan of nurofen indien het echt nodig is. 

Ik zorg sinds een aantal maanden voor mijn broer zijn aloë vera plant, aangezien we vergaten om hem mee te nemen naar Denemarken. De plant bevat suikers, mineralen, aminozuren en enzymen. Wij gebruiken de plant vooral op de huid als gezichtsmasker, haarmasker, maar vooral ook voor Aya haar eczeem. Ik snij een blad af, snij het in de lengte in 2 en gebruik de gel. Wel opletten dat je netjes in het midden snijdt, zodat je de gel kan uithalen en niet het geel-bruine vocht, want dit kan irritatie veroorzaken. 

Waarvoor kan je aloë vera zoal uitwendig gebruiken? Bij huidiritaties, (zonne)brand, eczeem, psoriasis, wonden, maar ook roos en haaruitval. 

Inwendig gebruik laten wij voorlopig achterwege, maar het schijnt goed te werken bij constipatie. Het heeft een laxerend effect, maar ook dit hangt af van lichaam tot lichaam.

Ik kocht zelf nog een grote plant bij in Aveve. De prijs lag rond de €10 én het oogt gewoon mooi in je interieur. 
Gebruiken jullie ook aloë vera? 


Geef een reactie

