Geen categorie

Chefchaouen, de blauwe parel.

Zoals de titel het zegt, gingen we vandaag Chefchaouen bezoeken. Ook genoemd ‘de blauwe parel’. De stad is helemaal blauw, huizen, bomen, winkels, blauw blauw blauw. Ik moest dit gezien hebben, dus vertrokken we voor onze rit door de bergen. We reden er bijna 2u over, recht door de bergen. Cactussen langs de weg, olijfbomen, druiven, valleien, pottenbakkers, mini dorpen, we saw it all. Het was een lange drukke route maar enfin, ik zag wat ik nooit eerder zag en heb wel 1000 foto’s gemaakt met mijn geheugen. (En ook een 100 tal met mijn telefoon.)

Eens uit de geaircoolde auto gestapt, viel de snikhete, 43 graden brandende zon op ons lijf. Allen met hoed aan, ingesmeerd met factor 50 en genoeg drink stops bezochten we de stad. We aten voor het eerst sinds we in het noorden zijn een overheerlijke schotel. De kindjes namen spaghetti, ik at een pizza margharita. Ik weiger nog vlees te eten, aangezien ik maandagnacht zo ziek ben geweest. Toen we de rekening kregen verwachtte ik ons aan een 100 tal euro. We waren met 4 volwassenen en 2 kindjes, hebben 19 drankjes geconsumeerd, voorgerecht, hoofdgerecht, goeie bediening. Groot was mijn verbazing dat het maar 350 dirham was (ongeveer €35).

We wandelden door de toeristische straatjes, hoeden, lederen handtassen, souvenirs, magneten, kettingen, oorringen, armbanden, alles was aanwezig. Jullie weten ongetwijfeld dat ik een koopstop heb, maar hier in Marokko wordt die even opgeborgen. Ik kocht een lederen handtas voor €18 en wat souveniertjes voor thuis. Aya poseerde bij elk hoekje met een grote glimlach, terwijl Nassim weigerde. Stiekeme foto’s trok in maar van hem. 

Wie ooit beslist Marokko te bezoeken raad ik sterk aan deze stad te gaan ontdekken. Er waren veel toeristen, we zagen Belgische nummerplaten, een groep van 6 Europeanen die hier met de moto rondtrekken, Canadezen, Nederlanders, Italianen, Spanjaarden,… Multicultureel.

Op de terugweg naar huis slapen de kindjes al de ganse weg, energie aan het opdoen om straks bij aankomst een (niet zo) frisse duik te nemen, en ik.. ik droom verder van de blauwe parel..








Een gedachte over “Chefchaouen, de blauwe parel.

Geef een reactie

