Geen categorie

1-2-3 gerechten.

Ik ben s-u-p-e-r fan van easypeasy koken. Een wonder in de keuken ben ik niet, dus hier geen hoogstaande gerechten. Ik hou van snel koken en niet teveel werk. We kochten een nicer-dicer als hulpmiddel en zijn er heel tevreden mee.

Een paar van mijn favo gerechten zal ik hier beschrijven.

Macaroni met gerookte zalm. Gemakkelijker kan niet. Pasta koken, gerookte zalm fijn snijden, tomaat in stukjes. Voor mezelf werk ik af met basilicum, beetje room en parmezan, voor de kinderen met een klets ketchup. 


Tajine met kip, tomaat, aardappel, courgette en ajuin. Alle groenten fijn snijden (lukt op 3 minuten met mijn mega machine ­čÖł), olie in de tajine, ajuintje wat aanstoven en alles erin. Kip als laatste en kruiden met peper, zout, ras el hanout. De gaartijd duurt een uur of 2, maar er is amper afwas, aangezien wij een tajine traditioneel eten, met handen en brood dus.

Rijst met rundsgehakt, ajuin, tomaat en paprika. Ik snij 3 kleuren paprika, tomaat en ui fijn. Ui aanstoven, paprika erbij, gehakt en aanbakken. Tomaat als laatste toevoegen. De rijst kook ik in water samen met komijn en ras el hanout. Als de rijst gaar is giet ik ze bij het vlees en mengen we. 

Wat zijn julie favoriete snelle gerechten?

Geef een reactie

