Geen categorie

1 september.

Neen, nog niet. Bijna is het zover. De eerste schooldag. Voor sommigen de allereerste keer, voor anderen dan weer de laatste keer.

Mijn dochter gaat morgen aan boord van het eerste leerjaar. Spannend zo, dit wordt serieus denk ik dan. Mijn zoon gaat naar het eerste kleuter en daar maken we ons geen zorgen over. Na 2 maanden vragen wanneer hij naar school mag, zal zijn honger morgen gestild worden. 

Ik wil jullie graag enkele tips meegeven om het vlot te laten verlopen.

  • Bereid je kind voor. Vertel wat er te gebeuren staat.
  • Voorzie jezelf van een zonnebril en zakdoeken. (Het zijn immers niet alleen de kindjes die huilen ;))
  • Maak het afscheid kort, we kunnen helaas niet elke dag vrijaf nemen om een uitgebreid afscheid te maken, dus laat dat meteen duidelijk zijn.
  • Zeg aan je kind wie er hem/haar komt afhalen.
  • Heb vertrouwen in de juf/meester.

Verlang naar het moment dat je ze kan afhalen, maar verwacht geen al te grote verhalen. Buiten en ‘goed’ krijg ik niet veel te weten over hoe hun dag was. Tenzij er iets indrukwekkends gebeurt is natuurlijk.

Zijn jullie klaar voor het nieuwe schooljaar?

Geef een reactie

