Geen categorie

Op visite.

Deze voormiddag was het ‘ouderdag’ in het eerste leerjaar. Na 1 maand intensief werken mochten alle mama’s en papa’s een kijken hoe hun spruit allez wordt aangeleerd.

IK BEN FAN!

Wat heerlijk was het om te zien hoe er al spelend geleerd wordt om de lettertjes te lezen, hakken en plakken, kop-buik-staart werd mij duidelijk, rekenen, luisteren,… We zagen bijna alles. Er werd zelf bingo gespeeld. Hoe leuk is dat wel niet?!

Mijn dochter was -zoals we haar kennen- superfier. En toch ook wel een beetje zenuwachtig. En blij. Blij dat mama ook eens in haar klas mocht zitten.

Emo-kip die ik ben kreeg ik de eerste 10 minuten bijna tranen in mijn ogen, die ik snel alweer weg slikte. Flashbacks van de geboorte tot nu flitsten door men hoofd. Hoe groot mijn eerstgeborene geworden is. Hoe snel alles gaat. Te snel. Veel te snel.

Sinds vorige week wil ze geen zoen meer geven aan oma op de speelplaats. Deze week mocht papa eraan geloven als hij ook gene kreeg. Ik testte uit of ik nog in de prijzen viel, en overrompelde haar met kussen. It works. Ze wil nog steeds zoentjes van mama. 1, 2, of zelf 50. Zolang ze van mama komen is het ok. *yay*

Mijn boodschap is een beetje: geniet! Geniet van je kinderen, op elk moment. Overrompel ze met kussen, want op een dag zal ook mama geen meer krijgen aan de schoolpoort. Tot dat die dag komt blijf ik profiteren..

Geef een reactie

