Geen categorie

Nieuwe woordenschat.

Dat ik een facebooker ben is al langer gekend. Dat het ook leerrijk is wil ik jullie van overtuigen.

Toen ik voor het eerst de zin las: ‘Mijn sm werkt op mijn zenuwen.’ Fronste ik eens de wenkbrauwen. Wist ik veel dat sm in facebooktaal eigenlijk gewoon ‘schoonmoeder’ is.

Zo leerde ik dat een t-shirt met lange mouwen gewoon een longsleeve is. Dat een gileetje met knopen een golfje heet. Dat kousenbroeken ook wel broekkousen zijn. Dat een trui met rits een zipper heet.

Dat er pannenkoeken gegeten worden als traditie op 01/11. 

Dat Moederdag valt op 15/08.

Dat de afkorting ABH helemaal niet voor Albert Heijn staat maar voor Anastacia Beverly Hills.

Dat VL gelijk is aan vriend-of-vrouwlief.

Dat er (een) dag(en) van de webshop zijn.

Dat er wekelijks wel ergens een stockverkoop of groepsaankoop is.

En dat bijna elke moeder de vitamine D druppeltjes vergeet.

Wat ‘leerden’ jullie via social media?

Xoxo

2 gedachten over “Nieuwe woordenschat.

  1. Ik heb dat ook heel vaak dat ik met een vraagteken boven mijn hoofd scroll door de Facebook berichten. Wat ik vooral geleerd heb is dat tegenwoordig alles op Facebook gezet kan worden. Ook moeten er mensen/dieren gered worden door een hele hoop likes te krijgen op Facebook.

    Like

Geef een reactie

