lifestyle

Clean that empty jar!

Geurkaarsen zijn mijn ‘holy grail’. Ik brand er elke dag een paar tegelijk. Ik hou van lekkere geurtjes in huis én het is nog eens gezellig ook op die vroege donkere avonden.

Onlangs kreeg ik een Tom Dixon Orientalist geurkaars. Het is een luxueuze kaars die eigenlijk zelf niet hoeft te branden om te ruiken. De ‘jar’ is goud en het deksel is in marmer. Het zou een grote zonde zijn dit zomaar weg te doen eens de kaars op was.

Ik vroeg aan NietZomaarSaar hoe zij haar jars reinigt, aangezien ze onlangs liet vallen daar een goeie manier voor te hebben.  (Deze vraag komt ook nog in haar Q&A rubriek.)

Het enige wat je nodig hebt is kokend water. 

Stap 1:

Je haalt het overige kaarsvet uit de jar.

Deze ruikt zo lekker dat ik het restje in een klein zakje zal steken en in mijn ondergoedlade zal stoppen.

Stap 2:

Giet het kokend water in de jar. De overige deeltjes zullen los komen door de hitte van het water.


Stap 3:

Uitwassen maar! Je kan je jar gebruiken als bloempotje, er een theelichtje in stoppen, wattenhouder, oorstokjes, penselen,…

Afbeelding: sheerluxe.com

2 gedachten over “Clean that empty jar!

Geef een reactie

