lifestyle

Zuidmarkt/abattoir/Schaarbeek.

Afgelopen zondag ging ik naar Brussel. We namen de trein om 8.34 en wegens een spooronderbreking kwamen we pas om 9.53u aan in Brussel-Zuid.

Het was ijskoud maar we waren goed voorzien. Enfin, mijn dochter toch. Ikzelf had mijn handschoenen vergeten dus kocht ik er een paar voor €1.

Er was best weinig volk. Ook waren er vele kramen afwezig maar dat belette ons niet om ten volle te genieten van wat er wel stond.

Nadat we de Zuidmarkt rond waren trokken we te voet naar de markt in Anderlecht. Ook wel gekend als ‘de vleeshallen’. Die markt is nog goedkoper maar dan ook wel 3dubbel zo druk. Je moet niet schrikken van een beetje duwwerk of eens een karretje die over je tenen rijdt.

We wandelden terug naar het Zuidstation om daar de trein te nemen naar Noord. Normaal gingen we dit te voet doen maar het was gewoon te koud. We wandelden via de metrolijn ‘Clemenceau’ en stootten op allerlei verkopers. ‘Sigarettes, madame?’ ‘Parfum, madame?’, ‘Samsung, IPhone, madame?’

Na vriendelijk te bedanken kregen we toch een glimlach en een zegening over de dochter. Het was de eerste keer dat ik die weg verkoos, enfin ik ben geen schijtbroek, ook niet in hartje Brussel.

We kwamen een amateuristisch ‘speelplein’ tegen. Het waren waarschijnlijk eerder sporttoestellen maar ik zag er enkel kinderen op spelen.

De brabantstraat was ook niet extreem druk en daar hebben we iets gegeten, een beetje geshopt en om 16.40u hadden we de trein terug.

Kijken jullie mee naar de aankopen?

Roze muts, €2

Trui, €3

Handschoenen, €1

Lipgloss, €2,5/stuk
Jurkje, €10

Loungeset, €10 voor zowel Aya als voor mezelf.

Jurkje voor mezelf, €5

Enkele sfeerbeelden:

Xoxo

13 gedachten over “Zuidmarkt/abattoir/Schaarbeek.

  1. Leuk uitstapje! Ik heb beide markten ook al vaker bezocht, maar nog niet eerder met mijn dochter. Ik kan ook nooit weerstaan aan het lekkers 🙂 Als het mooier weer wordt, ga ik nog eens een tripje plannen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

