interieur

My lovely Pilea.

Sinds een dik jaar heb ik mezelf bekroond tot meesterverzorgster van onze huisplanten. Wat voordien amper langer dan een maand leefde wordt nu verwend met alle nodige zorg. Mijn cactussen gaan niet meer dood, integendeel, de planten werden gelukkig ten huize Mamavantweeblog. Ik heb nog geen overdreven veel planten maar hey, diegene die ik heb krijgen een gezond lang leven.

Ik kreeg een pannenkoekenplant (ofwel Pilea/Chinese money plant) voor mijn verjaardag van mijn BFF. Ze had het duidelijk naar haar zin want al snel kreeg ze baby’s. Ze groeit als kool, haar bladeren glanzen en haar stengel is stevig. Eens de baby’s groot genoeg waren werd de navelstreng doorgeknipt en kregen ze hun eigen pot. Rome is niet in 1 dag gebouwd, alsook mijn groene vingers niet. Mijn schoonbroer verpotte vakkundig de baby’s naar hun nieuwe huisje en als beloning kreeg hij een baby.

Ze zijn helemaal hip dit jaar volgens Flair, maar daar wisten ze duidelijk niet dat ze ook in 2016 überhip waren.

Enfin, veel tekst voor een plant, kijk vooral mee hoe ze eruit zien.

Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog

Ik geef mijn planten een 1-2 tal keer per week water. Tussen april en oktober krijgt ze 1x per maand een beetje extra voeding. In de winter is het niet nodig want dan zit ze in een rustperiode. Ook heb ik een spuit waarmee ik hun blaadjes een beetje bevochtig.

Image by Mamavantweeblog

Het beste geef je ze regenwater. Zet de planten nooit in direct zonlicht, dat vinden ze niet fijn. Ook in de donker heeft ze een beetje schrik. In de zomer mag ze ook eens naar buiten al doen wij het niet. Ze zou maar eens verkouden kunnen worden. 

Heb jij ook al een pilea in huis?

Xoxo

4 gedachten over “My lovely Pilea.

Geef een reactie

