Evenementen

Roefelland 2017 

Via mijn Instagram & Facebookpagina zagen jullie al wat wij vandaag deden. Wij gingen ‘roefelen’. Velen wisten niet wat het was, terwijl het voor mij een heel gekende activiteit is. Ik deed het namelijk zelf ook toen ik een jaar of 7 was.

Wat is roefland nu eigenlijk?

Roefelland is voor alle kinderen van de basisschool. Voor 6-12 jarigen. Er werd op de burg in Brugge een gans ‘continent’ neergezet. Dat werd dan opgedeeld in 3 landen, waar je vooraf moest inschrijven, alles is gratis. Aya koos voor wonderland. Daar kon je een fotoshoot doen, make-up, een foamkuiken maken,… De andere landen waren voorzien van houtbewerking, springkastelen, cupcakes versieren,… 

Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog

Naast het ganse roefeldorp kon je nog 2 keuzeactiviteiten doen. De politie of brandweer bezoeken, een handje helpen in een wzc, naar de Quick, tuinieren, hondenschool,… 

Aya koos voor Nail art en Fred & Ginger. Bij de Nail art mocht ze op plastieken sticks met nagellak tewerk gaan. Ik kon er niet bijblijven en veel vertelde ze er niet over. Ik kreeg enkel het resultaat te zien. Elk kindje kreeg 2 nagellakjes mee naar huis.

Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog

Bij Fred & Ginger mocht ik wel blijven. Aya vroeg het zelf aan de verkoopster en zonder twijfelen kon ik er gewoon bij zijn. De kinderen kregen een etalagepop die ze zelf mochten aankleden met de kledij die in de winkel hangt. Hoe leuk is dat! Tot mijn verbazing koos Aya voor een sober setje en geen roze. Nadien mochten ze zelf voor paspop spelen. Uit de winkel kozen ze kledij en die mochten ze dan zelf aandoen. Aya wisselde 3 keer van tenue, maar verloor haar hart aan een jumpsuit én een kei mooi jasje. 

De kinderen mochten over de rode loper paraderen en in de vitrine staan. Dat laatste vond mijn dochter alweer geweldig. Zelf toeristen stopten om enkele foto’s te nemen. Wegens privacy redenen voor de andere kandidaten ga ik daarvan geen foto posten.

Ook bij F&G werd er voor een cadeautje gezorgd. Een supercoole tas met daarin tekeningen, oefeningen,… en enkele pins!

Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog
Image by Mamavantweeblog

Aya vond het super leuk. (En ik eigenlijk ook!) Wij kijken alvast uit naar de volgende editie!

Xoxo


3 gedachten over “Roefelland 2017 

Geef een reactie

