kids

Foto’s van je kind delen op social media: Yes or no?

Hier een dikke vette yes. Ik snap zeker en vast de bezorgdheid van dames die het niet doen. Ik heb het trouwens heel lang zelf niet gedaan.

Op een dag zat ik tussen onze foto’s te kijken. Mijn kinderen op een carrousel, 3 onbekende kinderen op de achtergrond, aan zee minstens evenveel. Ik maakte toen voor mezelf uit dat als een creep zich wil laten gaan op kinderen dat ook kan zonder social media. Alleen werd daar vroeger niet over nagedacht. 


Op hoeveel foto’s denk jij te staan zonder dat je het weet? Die toerist die net een foto nam van een marktkraampje waar jij je groenten en fruit aan het kopen ben. De dame op de speeltuin die de eerste momenten van haar kindje vastlegt. Op ontelbare foto’s staan wij zelf als achtergrond.


Ik ben me wel veel bewuster geworden van foto’s te maken. Ik post geen foto’s met vriendjes van de kids op social media. Ook niet als ze op de achtergrond staan. Heb ik toch een hele mooie foto van mijn kids met hun vriendjes? Dan vraag ik het na alvorens online te zwieren. Ook niet met vreemden. Ik probeer mijn foto’s zo te maken dat er niemand op de achtergrond staat. Soms gebeurt dat toch, en dat is geen ramp.

Of mijn kinderen het zelf willen dat hun foto’s op internet staan? Daar zijn ze nog te jong voor om zelf over te beslissen. De dag dat ze mij vragen om het niet meer te doen, dan zal het ook niet meer gebeuren. 

Posten jullie foto’s van jezelf en de kinderen op social media? 

Xoxo

6 gedachten over “Foto’s van je kind delen op social media: Yes or no?

  1. Zelf heb ik geen kinderen, maar ik zou er wel matig mee omspringen om die foto’s te delen op social media. Een ander doet er mee wat hij/zij zelf wil, maar soms vind ik wel dat er overdreven word. Ik ben niet het type dat om de 5 minuten mijn kind in de schijnwerpers zou zetten.

    Like

Geef een reactie

